Web shop mumu.ba, specijalizovani za prodaju korejske kozmetike u Bosni i Hercegovini, obratilu su nam se s dva ključna zahtjeva.
Gradnju linkova možemo opisati kao proces pribavljanja linkova na i sa drugih stranica.
Pribavljeni linkovi direktno unapređuju reputaciju web stranice i mjesto na kojem se ona rangira na Google-u i drugim internet pretraživačima. Linkovi koje napravite sami su prilično riskantni i sa njima dolazi rizik da budete kažnjeni od strane Google tima za spam odnosno neželjeni sadržaj.
Osnove gradnje linkova
Gradnja linkova je umjetnost. To je gotovo uvijek najzahtjevniji dio SEO posla, ali i onaj najkritičniji za uspjeh. Gradnja linkova zahtijeva kreativnost, mukotrpnost i jako često dobar budžet. Nijedna kampanja za gradnju linkova nije ista, a način na koji odlučite graditi linkove ovisi koliko o vašoj web stranici tako i o vašoj osobnosti. U nastavku su tri osnovne vrste prikupljanja linkova.
1. "Prirodna" urednička gradnja linkova
Linkovi koje su prirodno dodale web stranice koje se žele povezati sa vašim sadržajem ili kompanijom. Ti linkovi ne zahtijevaju nikakvu konkretnu radnju iz SEO-a, osim izrade vrijednih materijala (odnosno odličnog sadržaja) i sposobnosti stvaranja svijesti o tome.
2. Manuelna gradnja linkova
SEO gradi ove linkove tako što šalje e-mailove odgovarajućim blogerima za linkove, slanje web stranice na poznate direktorije, ili plaćanje za linkove bilo koje vrste. SEO često pravi prijedlog vrijednosti objašnjavajući cilju za link zašto je stvaranje linka u njihovom najboljem interesu. Primjeri uključuju popunjavanje obrazaca za podnošenje učešća na web stranicama sa dodjelama nagrada ili uvjeravanje profesora da je vaša web stranica dostojan resurs za uključivanje u javni nastavni plan.
3. Samokreirani, Ne-urednički
Stotine hiljada web stranica nude svim posjetiteljima mogućnost stvaranja linkova putem potpisivanja knjige gostiju, potpisa foruma, komentara na blogu ili korisničkih profila. Ti linkovi nude najnižu vrijednost, ali mogu, međutim, i dalje imati utjecaja na nekim web stranicama. Općenito, tražilice i dalje poništavaju većinu ovih vrsta linkova, a poznato je da kažnjavaju web stranice koje agresivno slijede ovaj metod linkova. Danas se ti tipovi linkova često smatraju neželjenima i trebali bi se slijediti sa oprezom.
Aktivnosti gradnje linkova kojima ćete posvetiti pažnju ovisi uglavnom o vrsti web stranice sa kojom radite. Za manje web stranice, manuelna gradnja linkova, uključujući direktorije, zahtjeve za povezivanje i razmjenu linkova mogu biti dio strategije. Sa većim web stranicama takve taktike imaju tendenciju pada i potrebna su skalabilna rješenja. Ovdje je navedeno pet primjera strategije izgradnje linkova, iako to nikako nije iscrpan popis.
Pretražite web stranice koje su slične vašoj pomoću ključnih riječi i izraza koji su izravno relevantni za vašu kompaniju. Kada pronađete web stranice koje nisu izravno konkurentne, pošaljite im email, upotrijebite njihove online obrasce, nazovite ih na telefon ili čak pošaljite pismo poštom kako bi ste započeli razgovor o dobivanju linka.
Ako imate partnere sa kojima radite redovno ili odani kupci koji vole vaš brend, to možete iskoristiti slanjem bedževa partnerstva - grafičkih ikona koji su linkovi i vraćaju na vašu web stranicu (primjerice, Google često radi sa programom certifikacije programa AdWords). Baš kao što bi ste dobili kupce koji nose vaše majice ili sportske naljepnice za branike, linkovi su najbolji način za postizanje istog uspjeha na webu.
Ova strategija za izgradnju sadržaja i linkova toliko je popularna i vrijedna da je jedna od rijetkih preporučenih od strane inženjera Google-a. Blogovi imaju jedinstvenu sposobnost doprinosa novom materijalu na dosljednoj osnovi, sudjeluju u razgovorima diljem weba i zarade unose i linkove sa drugih blogova, uključujući blogrollove (lista linkova koje preporučuje neki blog ) i direktorije.
U svijetu SEO-a često ovo nazivamo "linkbait". Dobri primjeri mogu uključivati faktore rangiranja lokalnog pretraživanja kompanije David Mihm, Usporedite Meerkat ili smiješno “Kako ne očistiti prozor”. Svaki od njih koristi aspekte što veće korisnosti, širenja informacija ili humora kako bi stvorio virusni učinak dijeljenja po webu. Korisnici koji to vide jednom žele podijeliti sa prijateljima, a blogeri / webmasteri koji to vide često će podijeliti sadržaj putem linkova. Takvi visokokvalitetni, urednički zarađeni glasovi neprocjenjivi su za izgradnju povjerenja, ovlasti i potencijala rangiranja na ljestvicama rezultata pretrage.
Zarađivanje pozornosti novinara, blogera i novinskih medija učinkovit je i cijenjen način za ostvarivanje linkova. Ponekad je to nešto jako jednostavno kao na primjer davanje nečega besplatno, otpuštanje nekog novog proizvoda ili izricanje nečeg kontraverznog.
Google i Bing nastoje smanjiti uticaj plaćenih linkova u svojim rezultatima organskog pretraživanja. Iako je jako teško, pa i nemoguće otkriti i diskreditirati sve plaćene linkove, tražilice ostavljaju puno vremena i resursa u pronalaženju načina da ih otkriju. Web stranice koje su uhvaćene i dovedene u vezu sa kupovinom linkova ili sudjelovanju u drugim oblicima spam linkova rizikuju da budu podvrgnute ozbiljnim kaznama koje će njihovo rangiranje na rezultatima pretrage spustiti u zaborav. Bez obzira na ove napore, kupovina linkova ponekad funkcioniše dobro; mnogi stručnjaci za pretraživanje žele da tražilice učine čak i više napora da obeshrabre ovaj vid strategije gradnje linkova.
Ne dopustite da vam itko kaže da vam ne treba gradnja linkova ili da je to mrtva priča - jer to nije istina. Trebali bi još uvijek razmišljati o tome odakle bi vaš sljedeći link trebao dolaziti - to je nevjerojatno važno ako još uvijek nemate linkove. Trebali bi ste izbjeći neprirodne linkove. Tim sa WebMajstor-a vam preporučuje da uložite svoje vrijeme i resurse na dugoročne strategije izgradnje linkova, koje se fokusiraju na prirodnu izgradnju linkova.
Web shop mumu.ba, specijalizovani za prodaju korejske kozmetike u Bosni i Hercegovini, obratilu su nam se s dva ključna zahtjeva.
Beecreative.ba je ambiciozan projekat koji okuplja freelancere iz različitih oblasti, uključujući kreativnu industriju, IT sektor i administraciju. Ova platforma ima za cilj povezivanje freelancera sa malim i srednjim preduzećima koja povremeno trebaju angažovati stručnjake za različite zadatke.
Cilj kampanje je bio značajno povećanje organskog prometa ka web stranici ordinacije Širbegović, a glavne strategije su uključivale istraživanje ključnih riječi, pisanje visokokvalitetnih blog postova i njihovu optimizaciju za pretraživače.