SEO analiza: Uz ovih 8 koraka popravite svoje pozicije na Google pretrazi

Uz ovaj mini vodič od 8 koraka definitivno ćete popraviti Vaše pozicije na Google pretrazi, odnosno povećat ćete organski promet web sajta. Prije svega važno je napomenuti kako ovo nije potpuna SEO analiza, ali je svakako osnova i dobar vodič za početnike. Pogotovo, ako nemate dovoljno novca da angažujete stručnu ruku.

Ukratko u ovoj analizi obradit ćemo koje su najčešće greške na svim sajtovima i kako ih riješiti, analizu organskog prometa i kako ga poboljšati, sadržaj web stranice i brzinu web stranice.

Počnimo!

Većina SEO analiza ima dvije zajedničke stvari:

  1. Previše su tehničke
  2. Potrebni su dani (ili čak sedmice) da se odrade

Ova je drugačija. Trebati će Vam sati, ne sedmice, i nije Vam potrebna diploma u IT-a da biste slijedili ove korake.

Napomena: Ako je Vaša web stranica ogromna i ima više stotina ili pak hiljada stranica, biti će Vam potrebno znatno više vremena. Za većinu malih i srednjih stranica, analiza se može izvršiti u svega nekoliko sati.

Ovdje nije cilj da se provede tehnička SEO analiza stranice, koju je moguće učiniti preko mnogih web stranica koje nude usluge SEO analize, već je cilj da se napravi cjelokupna analiza stranice iz SEO perspektive. To znači provjera pozicija stranica na Google tražilici, linkova na web stranici i ka web stranici (backlinkovi), sadržaja koji se nalazi na stranici i svega što može uticati na ranking stranice na tražilici.

  1. Provjerite da je samo jedna verzija web stranice na tražilicama

Uskoro  ćemo Vam pokazati kako da provjerite Vašu web stranicu i ima li kakvih problema koji utiču na SEO.

Prije toga, potrebno je da provjerite može li se pregledati samo jedna verzija Vaše web stranice.

Provjerite svaki način na koji neko može pregledati Vašu web stranicu ili linkati ka njoj:

  • http://webmajstor.ba
  • http://www.webmajstor.ba
  • https://www.webmajstor.ba
  • https://webmajstor.ba

U našem slučaju prva tri primjera imaju redirekciju na posljednji primjer. Samo jedna verzija smije biti dostupna browseru, ostale bi trebale koristiti 301 preusmjeravanje na glavnu verziju. Vrijeme je implementaciju https iz razloga što Chrome & FF označavaju non https stranice kao nesigurne. Postoji nekoliko sajtova koji nude besplatne SSL certifikate.

  1. Pokrenite indeksiranje web stranice

Slijedeći korak je da pokrenete indeksiranje web stranice na tražilice. SEO alati za indeksiranje proći će stranicu baš kao i Google ili neke druge tražilice i dati Vam informacije o strukturi stranice i njenim SEO postavkama.

Postoji nekoliko SEO alata koji Vam mogu pomoći u ovom koraku, poput:

  • Screaming Frog (£149/godišnje)
  • Beam Us Up (besplatan)
  1. Provjerite ranking za ime Vaše web stranice

Potrebno je da otvorite Google i upišete site:nazivdomene. U našem slučaju to izgleda ovako.

SEO analiza

Potrebno je da upišete tačan naziv web stranice. Ako web stranica nije nova (ili ime web stranice nije previše poznat pojam), onda bi se ona trebala prikazivati kao prvi rezultat pretrage.

Osim toga, prvi rezultat bi trebala biti Vaša početna stranica, a ne neka podstranica.

Ako se ne nalazite na prvom mjestu, već na nekom od sljedećih, to znači da Google smatra da je neka druga web stranica bolja za taj pojam. To se najčešće događa kada je u imenu web stranice neka generička riječ koja se često koristi, te se web stranice s takvom riječju u imenu teže rangiraju.

Šta je rješenje?

Kreiranje brenda i linkova ka web stranici.

To podrazumijeva stvari poput:

Odrađivanjem svih gore navedenih koraka, Vaša stranica će se bolje rangirati na tražilicama.
Zapamtite, namjera pretraživanja donosi broj 1 u rezultatima.
Ako većina ljudi koji traže određeni pojam završavaju na rezultatima koji su vezani uz Vašu web stranicu. Tada će Google Vašu stranicu bolje rangirati, jer će je prepoznati kao sadržaj koji korisnici žele.

Što ako se web stranica ne nalazi u pretragama?

Ako imate probleme s indeksiranjem web stranice na pretraživačima, to znači da je problem u teškoj ključnoj riječi ili pak nekim kaznama od Googlea.
Preporuka je da posjetite Google Search Console – Manual Actions za sve indikacije o mogućim kaznama.

provjera google penala

  1. Ručno izvršite neke osnovne SEO provjere na web stranici

Krenimo sa provjerom nekih osnovnih stvari.
Prvo provjerite početnu stranicu, a zatim ostale podstranice.
Posjetite web stranicu u pregledniku i kliknite desni klik i onda “view the source”.

Da učinimo stvari jednostavnijima, postaviti ćemo Vam nekoliko pitanja:

  • Ima li web stranica oznaku naslova na koju se može kliknuti?
  • Postoji li prilagođeni meta opis? Je li optimiziran da što više ljudi privuće?
  • Postoji li samo jedna verzija H1 oznake? Je li dobro optimizirana?
  • Koriste li se ispravno podnaslovi (H2, H3, itd.)?
  1. Provjerite da li je Vaš sadržaj kopiran ili siromašan

Google i ostale tražilice mrze kopiran sadržaj. On može uništiti autoritet i ranking Vaše web stranice, a Google ga neće prikazivati u svojoj tražilici.
Također, dupliranje sadržaja na više podstranica web stranice je loše. No kada je kopiran s neke druge web stranice, još je gore. Jednostavno možete provjeriti je li sadržaj na Vašoj stranici kopiran putem web alata Copyscape. Upišite link vaše web stranice i on će provjeriti je li sadržaj na njoj jedinstven. Ako pronađete ikakav ukraden sadržaj s Vaše web stranice, pobrinite se da te stranice linkaju ka Vašoj stranici što će Vam dodatno pomoći u rangiranju.

Kako god, kopirani sadržaj nije jedina stvar oko sadržaja koje se morate bojati. Siromašni content, tj. stranice s vrlo malo sadržaja, također mogu biti problem. Nije samo Google digao kriterije, nego i korisnici koji Google-u daju do znanja da nisu našli ono što traže. To je zbog toga što one ne pružaju posjetiteljima nikakvu vrijednost i zbog toga ih tražilice ne rangiraju.

Možete koristiti alate kao wordcounter.com da provjerite broj riječi. Sav sadržaj ispod 300 riječi trebali biste dopuniti ili izbrisati.

  1. Analizirajte posjete s tražilica

Svaka SEO provjera cilja na to da identificira načine putem kojih možete povećati broj posjeta s tražilica. Zbog toga je korisno da pregledate kako se Vaša web stranica trenutno ponaša i preko kojih ključnih riječi prima posjete.

Google Analytics je odličan alat koji će Vam brzo dati odgovore o Vašim trenutnim posjetiteljima. U alatu otvorite posjete s tražilica: Acquisition > Overview > Organic Search.

google analytics izvjestaj

  1. Pogledajte za koje ključne riječi ste na pozicijama od 11 do 25 i to pogurajte na Top 5

Dok ne vidite razliku kada se popnete samo nekoliko pozicija gore. Tada ćete vidjeti kako raste broj mjesečnih posjeta.

Dobre vijesti su da se već rangirate vrlo dobro i samo malo dodatnog angažmana na određenoj podstranici može Vam podignuti stranicu do vrha.

Kako podignuti stranicu na top pozicije?

Uzmite u obzir ove opcije:

  • Dodajte više linkova na toj stranici
  • Kreirajte neke nove linkove ka toj stranici
  • Osvježite sadržaj i nadopunite ga
  • Budite sigurni da je sadržaj na stranici optimiziran za tu ključnu riječ.

8. Provjerite brzinu Vaše web stranice

Pagespeed je jedan je od najvažnijih signala za rangiranje. Povećanje brzine smanjuje procenat odustajanja od kupovine. Ukoliko se Vaša web stranica učitava duže od 3 sekunde korisnik napušta sajt i odlazi kod konkurencije. Postoji nekoliko web stranica za analizu brzine Vašeg sajta. Najpopularniji i najčešće korišteni su gtmetrix.com i Google page speed tool.

U prikazu ispod možete vidjeti kako izgleda izvještaj sa gtmetrix.com.

brzina web stranice

Gtmetrix Vam prikazuje gdje pravite greške i ponudi Vam rješenje, kompresuje Vam slike koje zauzimaju previše prostora i smanji ih na nekoliko kb.

Ukoliko Vam bude potrebna pomoć oko brzine web stranice ili SEO optimizacije, slobodno se javite.

SEO analiza je gotova. Prateći ove korake sigurno ćete poboljšati Vaše pozicije na Google pretrazi.