Svi znamo koliko je Instagram odličan za dijeljenje kreativnog sadržaja, ali i Instagram oglasi su takođe učinkovit način za kompanije koje generišu prodaju i grade angažman.

Zapravo, prema nedavnom istraživanju, 75% korisnika Instagrama kreće u akciju, kao što su posjete web stranici ili kupovina, nakon što su pregledali Instagram oglase.

Kako se uspješno reklamirati na Instagramu?

Postavljanje oglasa na Instagramu, zahtjeva mnogo truda i razmišljanja.

Ko je vaša ciljna skupina? Šta treba da kažu vaši oglasi? Koju sliku da koristite? Da ne spominjemo tehničke aspekte poput praćenja konverzija.

U ovom vodiću za Instagram oglase provest ćemo vas kroz sve korake kreiranja svoje prve kampanje: razvijanje efektivnih oglasnih jedinica, ciljanje prave publike i optimiziranje kampanje u toku rada.

Podsjetnik: Instagram koristi Facebookovu reklamnu platformu. Dakle, iako je ovo uputstvo o pokretanju oglasa na Instagramu, sva podešavanja oglasa, budžet, raspoređivanje i kreiranje se vrše preko Facebook-a.

Što možete očekivati ​​u ovom vodiču?

Kreiranje i vođenje prve kampanje na Instagramu. Zvuči prilično zastrašujuće, zar ne? Pa, da bismo vam olakšali,  podijelili smo u pet koraka: istraživanje, cilj kampanje, ciljna skupina, kreativnost i praćenje.

  1. Istraživanje se odnosi na pronalaženje inspiracije za vlastite Instagram oglase analizom onoga što vaši konkurenti i drugi lideri u industriji rade.
  2. Cilj kampanje je cilj ili željeni ishod vaše reklamne kampanje na Instagram-u, bilo da se radi o širenju brenda, generisanju prometa ili prodaji.
  3. Ciljna skupina je pronalaženje određene publike koje će vam najvjerojatnije pomoći u postizanju cilja kampanje.
  4. Kreativnost je stvaranje slika, videozapisa, slogana i poziva na akcije koje potiču korisnike Instagrama da se uključe u vaš oglas.
  5. Praćenje je proces mjerenja rezultata i utjecaja vaše reklamne kampanje Instagram prema postavljenom cilju.

Korak #1: Istraživanje vaše konkurencije

Prije nego započnete s izradom vaših oglasa na Instagramu, trebate provesti neko vrijeme istražujući svoju konkurenciju: Koje vrste oglasa koriste? Koje pozivne radnje upotrebljavaju? Koliko angažmana dobivaju?

Jedan od najboljih načina za obavljanje takve istrage jeste da posjetite Instagram profil od konkurencije i kliknete na njihovu mobilnu web stranicu.

Zatim, prođite kroz stranicu i kliknite na određene proizvode.

bookingcom-instagram

Ukoliko taj Instagram nalog koristi Facebook piksel za oglašavanje (oblik oglašavanja na kome ciljate korisnike sa oglasima koji su prethodno posjetili vašu web stranicu), kada se vratite na Instagram, trebali biste pronaći oglase na svom feedu s proizvodima koje ste pregledavali.

Evo eksperiment: Otvorite Instagram na svom mobilnom uređaju i posjetite @booking profil. Sada kliknite na link u informacijama da biste posjetili njihovu mobilnu web stranicu.

Sada prođite kroz stranicu i kliknite određene proizvode. Kada završite, izađite sa web sajta i ponovo otvorite Instagram na svom uređaju.

Jeste li primijetili nešto? Dok skrolate kroz feed, velike su šanse da će se pojaviti Instagram oglas iz članka.

Ovaj postupak možete ponoviti nekoliko puta s različitim konkurentima kako biste dobili uvid u vrste oglasa koje prikazuju.

Također je odličan način da dobijete inspiraciju za vlastitu reklamnu kampanju na Instagramu!

Korak #2: Cilj kampanje

Prije nego što počnemo praviti Instagram oglase, razgovarajmo o ciljevima kampanje. Cilj kampanje je ono što želite da ljudi učine kada vide vaše oglase.

Instagram nudi nekoliko ciljeva kampanje koje možete izabrati na unaprijed napravljenoj listi – a cilj koji odaberete utiče na optimizaciju vaših oglasa i način plaćanja za njih.

Na primjer, ako je vaš cilj da dobijete više pratioca, manji prioritet bit će klikovi na vaš oglas.

Vjerovatno ste upoznati s ciljevima kampanje iz kreiranja Facebook oglasa.

Međutim, ne mogu se svi ciljevi kampanje dostupni na Facebooku koristiti za Instagram.

Na Instagramu, ciljevi kampanje koje možete odabrati su:

  • Proširite svijesti o brendu: privući korisnike da više pažnje posvete na vaše oglase i povećavaju svijest o vašem brendu
  • Doseg: prikažite svoj oglas maksimalnom broju osoba
  • Promet: za klikove na vašu web stranicu ili u trgovinu gdje se nalazi vaša aplikacija
  • Instalacija aplikacije: pošaljite korisnike u trgovinu u kojoj mogu kupiti vašu aplikaciju
  • Angažman: privucite više ljudi da vide i sudjeluju u vašem postu ili stranici. Angažman može uključivati ​​komentare, dijeljenja, lajkove, odgovor na događaje i zahtjeve za ponudom
  • Prikaz videozapisa: promovišite videozapise koji prikazuju snimke iza prizora, lansirajte proizvode ili korisničke priče kako biste proširili svijest o vašem brendu
  • Konverzije: potaknite ljude da poduzmu vrijedne radnje na vašoj web stranici ili aplikaciji, kao što su dodavanje podataka o plaćanju ili kupnja

Ako je vaš cilj da prodate proizvode (konverzije) ili da pokrenete kampanju za remarketing korisnicima koji posjete vašu web stranicu, prvo morate napraviti i instalirati Facebook piksel.

Kao što smo već napomenuli, Facebook piksel je mali kod koji možete postaviti na svoju web stranicu kako biste pratili posjetice i konverzije.

konverzija

Ako imate Facebook piksel na svojoj web stranici, kada neko klikne na vaše Instagram oglase, posjeti web stranicu i kupi neki od vaših proizvoda, piksel kaže Facebooku da je došlo do konverzije.

Facebook zatim podudara s tom konverzijom prema skupini korisnika koji su kliknuli na vaše Instagram oglase kako biste vidjeli koliko ste prodali od tog oglasa.

Za više informacija, ovdje je vodič o tome kako napraviti i instalirati Facebook piksel.

Korak #3: Postavljanje cilja oglašavanja na Instagramu

Postavljanje cilja oglašavanja na Instagramu je pokušaj da pronađete najbolju osobu za prikazivanje oglasa, koja će najvjerovatnije da izvrši akciju koju ste naveli u cilju kampanje.

Na svu sreću, Instagram oglasi imaju sve iste opcije ciljanja kao i Facebook oglasi, uključujući ciljanje na temelju lokacije, demografije, interesa, ponašanja i još mnogo toga.

Na najosnovnijoj razini, vaša kampanja trebala bi ciljati određenu zemlju, spol (ako promovišete ponudu određenom spolu) i dobnu skupinu. Na primjer, vaša bi kampanja mogla ciljati žene i muškarce u dobi od 18 do 40 godina koji žive u velikim gradovima s naprednim modnim trendovima.

Bolje je da se što prije usredotočite na ciljani marketing! Što su oglasi ciljani na pravu publiku, to su veće šanse za postizanje cilja kampanje.

izrada-oglasa-na-facebooku

Takođe imate mogućnost da kreirate prilagođenu publiku da biste privukli korisnike koji su već stupili u interakciju s vašom kompanijom ili Lookalike Audience da bi došli do novih ljudi na Facebooku koji su slični najvrijednijoj publici.

Prilagođena publika

Facebook prilagođena publika grupa je osoba koja je već posjetila vašu web stranicu ili je podijelila svoje podatke za kontakt s vama.

Oglasi koji ciljaju te grupe obično dobro prolaze jer su već izrazili interes za vašu kompaniju!

Kada postavite ciljanje na Facebooku na temelju lokacije, demografije, interesa, ponašanja ili bilo koje druge opcije koje pruža Facebook, gradite redovnu publiku. Dok birate opcije ciljanja, vidjet ćete da se vaš potencijalni doseg povećava ili smanjuje u odjeljku Definicija publike desno od opcija ciljanja.

kreiranje-oglasa-na-facebooku

Kada napravite prilagođenu publiku, nemojte birate ni jednu Facebookovu ugrađenu opciju ciljanja.

Umjesto toga, prenesite bazu podataka e-mailova ili telefonskih brojeva, koje će Facebook podudariti sa svojim korisnicima. Nakon toga možete ciljati oglase publici na Instagramu.

S gornje strane upotrebljavajte naš poslovni primjer e-trgovine, ako prikupljate informacije o svojoj publici (e-mail, telefonski broj, ime i prezime, grad, država/pokrajina, zemlja itd.) Putem časopisa, anketa, intervjua ili na drugi način koji može prenijeti te podatke na Facebookov upravitelj oglasa.

Jednostavno prijeđite na Upravitelj oglasa, otvorite Alati, kliknite Izradi novi padajući izbornik i odaberite Prilagođena publika.

Zatim odaberite prvu opciju Add customers from your own file.

facebook-kampanja

Nakon uploada podataka, Facebook će kreirati novu prilagođenu publiku koju možete ciljati pomoću svojih Instagram oglasa.

Lookalike publika

Facebook lookalike publika je vrsta prilagođene publike koja vam omogućuje stvaranje specifičnih ciljanja oglasima.

Ova publika se vrlo dobro pretvara jer oni ciljaju na ljude koji su najviše slični vašim osnovanim kupcima!

U osnovi, Lookalike Audiences vam omogućavaju da kreirate svoju prilagođenu publiku, a zatim i oglase ljudima koji su slični toj publici.

Facebook identifikuje zajedničke osobine ljudi u vašoj publici, kao što su demografija ili interesi, a zatim pronađe ljude koji su slični sa njima u zemlji koju izaberete.

Takođe možete stvoriti izglednu publiku zasnovanu na ljudima koji vole vašu trenutnu Facebook stranicu. Ovo može dovesti do boljih rezultata jer ciljate na ljude koji već znaju vaše poslovanje i pokazali su interesovanje za ono što imate da ponudi.

Lookalike-Audiences

Dodatno možete smanjiti doseg prikupljanjem ciljanih informacija o demografiji, interesima i ponašanju vaše publike. Uvid u publiku Facebooka i Google Analytics su dva najbolja alata za to:

  1. Uvid u publiku Facebooka

Uvid u publiku je Facebookova alatka koja vam omogućava da sakupite uvid u ciljnu publiku, uključujući zbirne informacije o geografiji, demografiji, ponašanju kupovine i još mnogo toga.

Možete upotrijebiti Statistika publike kako biste donijeli odluke o oglašavanju o tome koga biste trebali ciljati.

statistika

  1. Google Analytics

Ako upotrebljavate Google Analytics za praćenje prometa na svojoj web stranici, možete ga koristiti i za prikupljanje demografskih podataka o ciljanoj publici.

U odjeljku Administrator idite na Postavke entiteta za svoj željeni element analitike. Zatim idite na sakupljanje podataka u okviru Informacije o praćenju. Zatim uključite prekidač u okviru funkcije Reporting Reporting Features.

google-analytics-remarketing

Korak #4: Napravite kreativnim vaš oglasni prostor na Instagramu

Izrada vašeg Instagram oglasa je dio umjetnosti i nauke. Prije nego što započnete, trebate razmišljati o tome šta je vaš cilj, ko pokušava doći do te vrste poruke koja će motivirati vaše pratioce da se uključe u vaš oglas.

Postoje tri različite vrste oglasa Instagram koje možete odabrati: foto oglasi, oglasi Carousel, slideshow oglasi i videooglasi.

Instagram foto oglasi

Sa foto oglasima, kompanije mogu da ispričaju svoju priču i prikažu proizvode kroz vizualno zanimljive slike. Ako samo počnete sa Instagram oglašavanjem, najbolje je da se držite foto-oglasa. Najlakše ih postavljaju i imaju tendenciju da izvode prilično dobro.

foto-oglasi-instagram

Instagram oglasi Carousel

Kada ima strateškog značenja za prikazivanje više proizvoda (ili višestruke upotrebe jednog proizvoda), Carousel oglasi predstavljaju izvrsnu opciju.

Pomoću oglasa Carousel, korisnici Instagrama mogu prebacivati prstom kako bi vidjeli dodatne slike, a gumb za poziv na akciju vodi ih vodi do web stranice kako bi saznali više.

Instagram video oglasi

Možete da pravite video oglase do 60 sekundi, ali prema raznim istraživanjima najvažnije je prvih 30 sekundi video klipa.

Kada dizajnirate nove video oglase, pokušajte da kreirate sadržaj koji se uklapa u feedove vaših pratioca.

Također je dobra ideja da se držite jedne teme ili fokusa. Posljednja stvar koju želite učiniti je da otjerate svoju publiku zbog previše informacija!

Instagram Slideshow oglasi

Sa Instagramovim slajdovima, oglašivači mogu da kreiraju lagane video oglase sa serijom fotografija. Na taj način, preduzeća koja nemaju dovoljno vremena ili sredstava za kreiranje video sadržaja, mogu brzo kreirati video zapise od galerije koju već imaju!

Neke kompanije vide sjajne rezultate tako da svoje oglase temelje na korisničkim sadržajima (UGC). Ako promovišete proizvod na svojim Instagram oglasima, pokušajte ga prikazati u stvarnim životnim situacijama s kojima se vaša publika može odnositi.

Instagram oglasi – Kako ih napraviti

instagram-oglasi

Korak 1: Povežite svoj Instagram račun na vašu Facebook stranicu

instagram oglasi

Prvi korak u izradi Instagram oglasa je povezivanje vašeg Instagram računa s Facebook stranicom.

Prijeđite na područje postavki vaše Facebook stranice (trebate biti administrator) i kliknite na Instagram oglase.

Zatim kliknite na dugme Add Your Instagram to get started i upišite svoje podatke za prijavljivanje na Instagram. Kada završite kliknite na Potvrdi.

Korak 2: izradite kampanju

Zatim idite u ADS menadžer oglasa na Facebook-u i kliknite na “+ Create Campaign” u gornjem lijevom uglu ekrana.

kreiranje-kampanje
Ovdje možete odabrati cilj kampanje.


Zapamtite, ako je vaš cilj povećanje konverzija, potrebno je da imate na vašoj web stranici instaliran piksel kod.

To možete uraditi tako što ćete na stranici Create New Ad Set izaberite stavku “Kreiraj piksel”.

Korak 3: Kreirajte oglas

Nakon što odaberete cilj, vrijeme je da podesite svoj oglasni set. Ovdje birate kome želite da prikažete svoje oglase i koliko novca želite potrošiti.

kreiranje-oglasa-na-facebooku

Postoje dvije opcije za vaš budžet, dnevni budžet i budžet za cijelo trajanje kampanje.

  • Dnevni budžet prikazuje oglas tokom čitavog dana dana, a algoritam postavi automatski potrošnju.
  • Budžet za cijelu kampanju prikazuje oglas u određenom vremenskom razdoblju, odnosno algoritam troši novac tokom trajanja čitave kampanje.

Ako tek počinjete, bolje je početi sa dnevnim budžetom. Kasnije možete uvijek povećati budžet, ako se oglas dobro pokazao.

Kada završite s odabirom koga želite ciljati i koliko ćete potrošiti, kliknite Nastavi pri dnu stranice.

Na sljedećem ekranu vidjet ćete opciju želite li upotrijebiti jednu sliku ili videozapis u oglasu ili želite koristiti više slika za oglas Carousel. Kada odlučite, nastavite dalje da biste prenijeli svoje slike ili videozapise.

Nakon što prenesete svoje slike, idete dalje da biste pronašli opciju za dodavanje teksta u oglas. Ovdje možete odabrati naslovi tekst.

Ako ste za cilj kampanje odabrali promet ili konverzije, moći ćete prilagoditi poziv na akciju na gumbu. Postoji nekoliko različitih opcija za vaš gumb, a razlikuju se ovisno o stranici na koju šaljete svoje posjetioce.

Vaši pozivi na akciju imaju ogroman uticaj na stopu konverzije vaše kampanje, zato obavezno izaberite nešto što je relevantno za vašu ponudu i ciljnu publiku.

Također možete kliknuti “Prikaži napredne opcije” za dodatne opcije oglasa. Međutim, imajte na umu da se kreativne opcije razlikuju ovisno o odabranom cilju.

Na kraju, desno od uređivača teksta, moći ćete pregledati kako će vaš oglas izgledati na Instagramu. Također možete vidjeti kako će vaš oglas izgledati u drugim oblicima.

Možete pokrenuti oglas na Facebooku i Instagramu, ali ako ga želite pokrenuti samo na Instagram-u, uvjerite se da su druge opcije distribucije uklonjene.

Ukoliko sve izgleda dobro, kliknite Potvrdi.

Korak #5: pratite angažman i konverzije

Ukoliko imate veliku sreću vaša kampanja će biti uspješna od prvog dana. U suprotnom, potrebno je uređivati ​​i optimizirati svoju reklamnu kampanju Instagrama u toku rada!

Prilikom odabira alata za praćenje Vaše reklamne kampanje Instagrama, razmislite o veličini vaše kompanije i broju oglasa koje namjeravate prikazivati:

  • Ako upravljate velikim brojem kampanja ili tražite preciznu kontrolu nad kampanjama, preporučujemo da koristite Power Editor .
  • Ako ste dio velikog tima, onda je Facebookov poslovni menadžer vjerojatno najbolji.
  • Ako tek počinjete s oglašavanjem na Instagramu, tradicionalni upravitelj oglasa Facebooka trebao bi odgovarati vašim potrebama.

Metrike performansi za vaš Instagram oglas će biti dostupne u Menadžeru oglasa. Moći ćete da pogledate metrike na nivou kampanje i oglasa.

Takođe ćete moći da pišete izveštaje, da sačuvate izveštaje i prilagodite kolone u Menadžeru oglasa, tako da ćete vidjeti samo podatke do kojih vam je stalo.

Da biste vidjeli mjerenje Instagram oglasa, idite u Menadžer oglasa i kliknite na ime vaše kampanje za Instagram oglas. U gornjem desnom dijelu možete vidjeti podatke o učinku, publici i mjestu plasiranja.

U zavisnosti od cilja koji ste izabrali, vidjet ćete različite rezultate. Na primjer, ako ste napravili oglas za angažman, videćete koliko je angažmana na vašem oglasu, kao i ukupni domet. Takođe možete pogledati iznos potrošnje i trošak po rezultatu kako biste razumijeli kako se vaš budžet izdvaja.

Kao opće pravilo, ako imate oglas koji dobro funkcioniše, trebate povećati potrošnju oglasa svaka tri dana. S druge strane, ako oglas ne funkcioniše, ne oklijevajte ga isključiti.

Sažetak

  • Važno je analizirati konkurenciju prije nego što započnete s izradom vlastitih oglasa na Instagramu. Najbolji način za to je da posjetite web stranice svojih konkurenata putem aplikacije Instagram da biste dobili oznaku s Facebook pikselom za remarketing.
  • Cilj kampanje je ono što želite da ljudi rade kada vide vaše oglase. Cilj koji odaberete igra veliku ulogu u tome kako se vaši oglasi optimiziraju, kako ih plaćate i kako ih pratite.
  • Ako pokrenete kampanju s ciljem konverzije ili kampanjom za remarketing, odnosno za korisnike koji posjete vašu web stranicu, najprije morate napraviti i instalirati Facebook piksel.
  • Ciljanje oglasa na Instagramu pokušava pronaći ljude koji najvjerojatnije izvode radnju koju ste naveli u cilju kampanje.
  • Oglasi na Instagrama nude isto ciljanje kao i Facebook oglasi. Najbolji pristup ciljanju obuhvata stvaranje prilagođene publike.
  • Prilikom izrade vašeg oglasa na Instagramu, razmislite o tome šta je vaš cilj, koga pokušavate dosegnuti, kakva poruka i ton će motivirati vaše posjetioce da se uključe u vaš oglas.
  • Jednom kad Vaša reklamna kampanja na Instagramu bude aktivna, morate je stalno uređivati i optimizirati. Ako ste početnik, najbolji je alat za to tradicionalni Facebookov upravitelj oglasa.
  • Uvijek počnite s malom potrošnjom oglasa. Ako vaš Instagram oglas ide dobro, povećajte potrošnju svaka tri dana. Ako to ne učinite, ne oklijevajte ga isključiti.

To je to! Naoružani tim informacijama sada znate kako se reklamirati na Instagramu i spremni ste pokrenuti uspješnu reklamnu kampanju.