Kako plaćeno oglašavanje utiče na SEO (Da li je 1+1=3?)

24/03/2021

SEO (Search Engine Optimization)i SEM (Search Engine Marketing) zajedno mogu donijeti bolje rezultate od primjenjivanja jednog ili drugog pojedinačno. Nastavite čitati kako biste saznali više o parcijalnom oglašavanju.

Minimalno 4 puta godišnje čujem: "Ako se dobro rangiram organski, ne bih trebao/la platiti za te ključne riječi." A čak češće čujem: "Na vrhu sam google rezultata sa imenom svog brenda, tako da se ne moram natjecati za ključne riječi svog brenda."

Moj odgovor obično glasi otprilike ovako: „Pa gospodine / gospođo / gospođice, dozvolite mi da Vam kažem o teoriji postepeno plaćenog oglašavanja ili, kako se to često zove, teoriji 1 + 1 = 3. "

Nakon što objasnim ovu teoriju, 90% odustane od zahtjeva da zaustavimo ključne riječi, 9% testirati teoriju i 1% traži da prestanem govoriti.

Nedavno sam testirao ovu teoriju i podijelit ću svoja otkrića u ovom članku.

Šta je parcijalno oglašavanje?

Sam koncept postoji barem od 2009. godine. Naziv "1 + 1 = 3" nastao je kasnije, ali teorija je objavljena i zabilježena više puta. I ne samo putem pretraživača, već i od strane industrijskih stručnjaka i univerziteta.

Sama teorija kaže da kada radite samo SEO ili SEM individualno, oni će dovesti po jednog posjetitelja na vašu web stranicu.

Ali kada se istovremeno rade, SEO i SEM stvaraju halo efekat. Umjesto da stranicu posjete dva posjetioca, posjetit će je tri. U kombinaciji oni daju postepen rast. Na osnovu ove teorije, ako radite SEO na svojoj web stranici, trebali biste također raditi i SEM.

Ukratko, SEM i SEO jednostavno bolje funkcionišu zajedno. 1 + 1 = 3.

Periodično oglašavanje u praksi

Jedan problem koji sam viđao više puta je to da nekada kiljentima bude isključen način naplate za Google Ads. Posljedica ovoga je bila da je njihova kampanja zaustavljena.

Još gore je to što nismo odmah mogli naći rješenje za ovaj problem, što je značilo da je nihov Google Ads račun morao ostati neaktivan cijelo vrijeme.

Do tog trenutka, Google Ads i Google organic donosili su ukupno 46 % prometa na stranici.

Moglo bi se pretpostaviti da bi nakon prestanka plaćanja broj organskih trebao biti na nivo od 56% totalnog prometa na web stranici, ili barem oko 50% u najgorem slučaju.

Ovo uopšte nije bio slučaj i organske posjete su porasle na samo 35% ukupnog prometa na stranici.

Analiza problema

Rast (ili njegov nedostak) posjeta organskim putem nam govori nekoliko stvari:

  • SEM zapravo kanibalizira organski promet na ključnim riječima brenda, ali to nije nužno loše.
  • Organski promet će rasti, ali stopa konverzije se neće znatno promijeniti.
  • Postoji određeni stupanj povećanja koji nastaje kada SEM i SEO rade u tandemu, a koji se ne može replicirati isključivo organskim rastom, što pomaže u potvrđivanju teorije 1 + 1 = 3.

Pogledajte podatke o tome kako smo došli do ovih zaključaka:

(Napomena: Podaci za sva tri perioda predstavljaju isti broj dana, iste dane u sedmici, bez promjene u prodaji ili promocijama.)

Glavno zapažanje je to da ukupan doprinos posjeta i / ili prodaja, kada je SEM isključen, nije nešto što se može organski nadoknaditi.

Da biste malo bolje razumjeli kako smo došli do ovih podataka, evo promjena:

Važne napomene:

  • Zabilježen je ukupan pad prometa i prodaje u post-periodu u odnosu na pred-period. Sličan pad je zabilježen u cjelokupnom prometu stranice. Ta se razlika ne odražava u brojkama, već se odražava u analizi, što stavlja u fokus nivoe doprinosa.
  • Razdoblje nakon analize imalo je pad prodaje od 19%, što je uticalo na sve ulazne medije.

Analiza:

Odmah je bilo jasno da je SEM kanibalizirao organski promet. Količina organskog prometa skočila je čim je SEM bio isključen.

Ali bez mijenjanja drugih elemenata, bilo je jasno da organski rast ne može podnijeti puni teret pretraživačkog prometa Google-a. Samim time pao je ukupan promet, kao i prodaja.

Kada se SEM vratio na tržište, organski promet opao je na nivo sličan nivou pred zatvaranje Google kampanje.

U međuvremenu, SEM se vratio na nivo doprinosa ukupnom prometu na web stranici koji je viđen i ranije, što je rezultiralo ukupnim padom posjeta web stranice od 19%.

Kada je SEM na tržištu istovremeno kao SEO, postepeni rast prometa je u rasponu od 30%-40% (od čega većina dolazi zahvaljujući ključnim riječima brenda).

Pretpostavljamo da kada su i SEM i SEO vidljivi na istom upitu, dolazi do pojačanog povjerenja pretraživača. Zbog ovoga je veća vjerovatnoća de će stranica dobiti klik, u odnosu na situaciju kada je samo SEO prisutan.

Zaključak

Ovdje ću izložiti najvažnije dijelove i ključne stvari koje treba zapamtiti:

  • Kada se SEM rotira zajedno s SEO-m, veća je vjerojatnost da ćete dobiti dodatni promet na svojoj web stranici nego da je Vaš organski unos jedina stvar koja donosi promet.
  • Da, SEM oglasi će u velikoj mjeri ukrasti "besplatni" promet od SEO-a. Međutim, cjelokupno će pokrenuti povećani promet na stranici, veći od prometa koji bi SEO mogao sam proizvesti.
  • Postepeni promet će donijeti dodatnu prodaju, ali vrijednost prodaje morate procijeniti na inkrementalnom iznosu, a ne na cijelom iznosu prodaje.
  • Postoji validacija i svrha zašto se morate natjecati za ključne riječi kada se dobro rangirate u organski način.
  • Dalji rast koji prelazi mogućnosti SEO-a iziskuju ulaganje u SEM.

Organski promet koji Vas dobro rangira donijet će Vam više prometa. Hoće li to biti dovoljno, ovisi isključivo o Vama.

Otkrili smo da, ako želite odgovoriti na prastaro pitanje "kako mogu dobiti više?", a ako ste maksimalno iskoristili svoju priliku za organski rast, ulaganje u SEM je pametan potez.

Ovo će dovesti do postepenog povećanja prometa, iznad Vaše inicijalne organske količine.

Možda Vas brine to što ovakav plan podrazumijeva privremeno zaustavljanje rada na SEM-u, ali testiranje ovog procesa (u kontroliranom okruženju) može Vam pomoći da dobijete više benefita od svih napora koje ste uložili u SEM.

Pokušajte ovaj plan primjeniti na segment svoje kampanje, pa procjenite da li benefiti mogu opravdati ulaganje više kapitala.

ZADNJE

29/05/2024
Case Study: Tehnička optimizacija i SEO za Web shop mumu.ba

Web shop mumu.ba, specijalizovani za prodaju korejske kozmetike u Bosni i Hercegovini, obratilu su nam se s dva ključna zahtjeva.


01/12/2023
Beecreative.ba - izrada web platforme za freelancere

Beecreative.ba je ambiciozan projekat koji okuplja freelancere iz različitih oblasti, uključujući kreativnu industriju, IT sektor i administraciju. Ova platforma ima za cilj povezivanje freelancera sa malim i srednjim preduzećima koja povremeno trebaju angažovati stručnjake za različite zadatke.


23/11/2023
Stomatološka ordinacija Širbegović - Na vrhu Google pretrage

Cilj kampanje je bio značajno povećanje organskog prometa ka web stranici ordinacije Širbegović, a glavne strategije su uključivale istraživanje ključnih riječi, pisanje visokokvalitetnih blog postova i njihovu optimizaciju za pretraživače.


Webmajstor je registrovan kao OD i na domaćem tržištu radimo na poslovima digitalnog marketinga. Naša specijalnostu su izrada web stranica, SEO i Google oglašavanje. Tim u Londonu radi na razvoju SEO software-a. 
Webmajstor trenutno nije u sistemu PDV-a.
Kontakt
Džemala Bijedića 279, Sarajevo
71-75 Shelton Street, London
+387 61 456 453
Informacije
Politika privatnosti
Zakaži sastanak/konsultacije
Analiza web stranice
SDM seminar
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram