Kako je SEO koristan u poslovanju malih i srednjih preduzeća

25/01/2021

Lokalni SEO je strategija optimizacije pretraživača koja pomaže vašem poslu da bude primjetniji u rezultatima lokalnog pretraživanja na Googleu.

Bilo koja kompanija koja ima fizičku lokaciju ili opslužuje geografsko područje može imati koristi od lokalnog SEO-a. Ako na Googleu tražite bilo koju važnu ključnu riječ povezanu s vašim poslom i ispod nje se pojavi mapa sa tri rezultata (poznata i kao local pack), tada vam lokalni SEO može pomoći u razvoju vašeg poslovanja.

Ali da biste razumjeli lokalni SEO, prvo morate znati kako Google radi.

U prvim danima interneta bilo je relativno malo web stranica, pa je navigacija mrežom bila jednostavna. Međutim, kada se internet počeo širiti, stvoreni su pretraživači koji omogućavaju korisnicima da lakše pronađu stranice koje su tražili.

Razvojem interneta i pojavom sve više web stranica, morali ste pravilno optimizovati vašu web stranicu, pravilno podesiti ključne riječi koje bi Google prepoznao i rangirao vas onako kako želite, no, to je samo mali dio današnjeg SEO-a.

Danas Google koristi više od stotinu faktora kako bi utvrdio je li vaš sajt relevantan za prikaz kao rezultat pretraživanja. Faktori čine vaš „digitalni otisak“, a svaki faktor ima različitu težinu ili vrijednost, koje pretraživač kombinira za vraćanje rezultata. Vaš digitalni otisak određuje jeste li glavni rezultat upita koji korisnik upiše u Google.

SEO je skraćenica od optimizacija za pretraživače (eng. Search Engine Optimization).

Ukoliko krenete sa optimizacijom za pretraživače napravili ste veliki korak koji potencijalno može poboljšati vašu web stranicu i uštedjeti vrijeme, ali također možete riskirati štetu na svojoj web stranici te sam ugled, u slučaju da SEO radite nepravilno.

Obavezno istražite potencijalne prednosti, kao i štetu koju neodgovorni SEO može nanijeti vašoj web stranici. Mnoge marketing agencije i konsultanti pružaju korisne usluge za vlasnike web stranica, uključujući:

  • Pregled sadržaja ili strukture vaše web lokacije
  • Tehnički savjeti o razvoju web stranica na primjer; hosting, preusmjeravanja, stranice s greškama, višak JavaScript koda i sl.
  • Razvoj sadržaja
  • Istraživanje ključnih riječi
  • SEO trening
  • Stručnost na određenim tržištima i geografskim područjima.

SEO može donijeti puno koristi malim i srednjim preduzećima

Naime, SEO pomaže u izgradnji svijesti o brendu za vaše poslovanje jer će korisnici pretraživača vjerovatnije vjerovati web stranici koja se nalazi na prvoj stranici rezultata pretraživanja nego brendovima koji to nisu.

SEO donosi brojne prednosti vlasnicima malih preduzeća i o tome ćemo detaljnije pisati u ovom članku.

U nastavku je pet glavnih prednosti SEO-a za mala i srednja preduzeća:

1. Pomaže u poslovnom rastu

Kompanije koje se bave SEO-om bilježe dvostruki rast u odnosu na preduzeća koja to ne čine.

SEO je vjerovatno jedna od najučinkovitijih i najpristupačnijih marketinških strategija koja postoji danas. Čak šta više, dovest će samo ciljane kupce koji aktivno traže vaš proizvod ili uslugu!

Ako ste spremni potrošiti nekoliko sati vremena, energije i malu količinu novca, optimizacija za pretraživače pomoći će dovesti "ciljani" promet na vašu stranicu i na kraju više kupaca u vaš objekat od bilo koje druge marketinške strategije koju ćete ikad koristiti.

2. Povećanje povrata ulaganja

SEO je najefikasnija marketinška strategija i ni na koji se način ne može upoređivati ​​s drugim postojećim tradicionalnim marketinškim alatima. Dokazao je stručnost u postizanju dugoročnih rezultata uz veći povrat ulaganja. Dovodi samo ciljanu publiku na vašu web stranicu, a time i povećava broj konverzija posjetioca u stvarne kupce.

3. SEO poboljšava stope konverzije

Povećanjem ciljanog prometa na određenim stranicama dolazi i više konverzija. To znači da će se ukupna stopa konverzije vaše web stranice poboljšati zajedno s brojem potencijalnih kupaca ili prodaja.

Na kraju dana, ako su ljudi koji posjete vašu stranicu iskreno zainteresovani za ono što im nudite (kao što bi trebalo biti zbog činjenice da neprestano traže nešto relevantno putem weba), veća je vjerojatnost da će izvršiti konverziju nego veliki broj generičke publike.

4. SEO rezultati su dugotrajni

Ako plaćate internetske ili offline oglase, rezultati će trajati samo dok na njih trošite novac.

Iako u SEO-u morate dugoročno zadržati napore na SEO-u, nakon što se počnete rangirati, vaša web stranica će ostati na vrhu dugo vremena. Opet, nema stvarnih garancija, ali sve dok vas konkurenti ne nadmaše, dugo ćete biti na sigurnom.

5. Pomaže u pronalaženju novih kupaca

Marketing vam pomaže u sticanju novih kupaca, a SEO se po tom pitanju ne razlikuje.

Iako je optimizacija pretraživača prvenstveno usmjerena na poboljšanje rangiranja vaše web stranice na stranicama rezultata pretraživača, vama je potreban viši rang da biste generirali više prometa kako biste privukli nove kupce. Bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja znači više posjeta vašoj web stranici, što bi rezultiralo većim brojem kupaca.

ZADNJE

20/04/2025
6 ključnih elemenata SEO strategije koji prave razliku

Sadržaj: 1. On-page SEO 2. Off-page SEO 3. Optimizacija sadržaja 4. Link Building 5. Brzina web-stranice 6. Istraživanje ključnih riječi


29/05/2024
Case Study: Tehnička optimizacija i SEO za Web shop mumu.ba

Web shop mumu.ba, specijalizovani za prodaju korejske kozmetike u Bosni i Hercegovini, obratilu su nam se s dva ključna zahtjeva.


01/12/2023
Beecreative.ba - izrada web platforme za freelancere

Beecreative.ba je ambiciozan projekat koji okuplja freelancere iz različitih oblasti, uključujući kreativnu industriju, IT sektor i administraciju. Ova platforma ima za cilj povezivanje freelancera sa malim i srednjim preduzećima koja povremeno trebaju angažovati stručnjake za različite zadatke.


Webmajstor je registrovan kao OD i na domaćem tržištu radimo na poslovima digitalnog marketinga. Naša specijalnostu su izrada web stranica, SEO i Google oglašavanje. Tim u Londonu radi na razvoju SEO software-a. 
Webmajstor trenutno nije u sistemu PDV-a.