Zakaži sastanak

Definicije SEO-a za manje od 100 riječi

30/04/2021

SEO se čini prilično jednostavnim. Odaberete nekoliko ključnih riječi i to je to! Vaša stranica je optimizovana, zar ne? Ne baš. Mnogi ljudi razumiju osnovne principe SEO-a, ali mnogo toga se promijenilo u posljednjih 10 godina. SEO koji danas poznajemo i volimo nije isti SEO koji smo znali i voljeli (ili mrzili) prije 10 godina. I zato je SEO nešto što bi marketari trebali nastaviti definisati i redefinisati.

Evo kratke definicije za manje od 100 riječi:

Šta je SEO?

SEO je fokusiran na optimizaciju pretraživača. To se nije promijenilo. Odnosi se na tehnike koje pomažu vašoj web stranici da se češće pojavljuje na rezultantnim stranicama pretraživača (engl. - search engine results pages ili SERPs). To Vašu web stranicu čini vidljivijom ljudima koji traže rješenja koja Vaš brend, proizvodi ili usluge mogu pružiti putem pretraživača poput Google-a, Yahoo-a! ili Bing-a.

Ono što nije ostalo isto su tehnike koje koristimo da bismo se bolje plasirali. To sve  ima veze s pretraživačkim algoritmima koje navedene tvrtke neprestano mijenjaju.

Evo još nekih često postavljanih pitanja o ovoj krucijalnoj praksi.

Kako SEO funkcioniše?

SEO djeluje tako da optimizira sadržaj web stranice, provodi istraživanje ključnih riječi i dobija backlink-ove. Općenito možete vidjeti rezultate SEO napora nakon što web stranica bude pregledana i indeksirana od strane pretraživačkog algoritma.

Detaljna analiza: Ipak, postoji mnogo načina za poboljšanje SEO-a na web stranici. Pretraživački algoritmi traže elemente koji uključuju oznake naslova, ključne riječi, nazive slika, unutarnju strukturu linkova i dolazne linkove (tzv. backlinkovi). To su samo neke od stvari koje su uključene u ovaj process.

Pretraživački algoritmi također proučavaju strukturu i dizajn web stranice, ponašanje posjetitelja i druge vanjske čimbenike kako bi utvrdili koliko visoko bi Vaša stranice trebala biti rangirana na njihovim SERP-ovima.

 

Šta je organska pretraga?

Organska pretraga odnosi se na nekoga ko pretražuje putem pretraživača i klikne na rezultat koji nije plaćen. To je marketinški kanal pretraživanja koji se može koristiti kao dio ulaznog marketinga za povećanje prometa na web stranici.

U današnje vrijeme trebali biste koristiti ključne riječi u svom sadržaju na takav način da to sve izgleda prirodno.
Magični broj ne postoji - sve ovisi o dužini ključne riječi i samog članka - ali ako se osjećate kao da forsirate primjenjivanje ključnih riječi, bolje je da to zanemarite i nastavite pisati na prirodan način.

 

Šta je SEO strategija?

SEO marketinška strategija sveobuhvatan je plan za privlačenje više posjetitelja na Vašu web stranicu koristeći pretraživače. Uspješan SEO uključuje strategije koje na web stranici koriste ključne riječi temeljene na namjeri; i strategije izvan stranice, koje dobijaju backlinkove s drugih web stranica.

Detaljna analiza: Prije nego što dodate novi sadržaj svojoj web stranici ili post na blogu, vjerojatno ćete razmisliti o tome kako da integrišete ključne riječi u svoj post. To je u redu, ali to ne bi trebao biti vaš jedini fokus - ili čak vaš primarni fokus. Kad god kreirate sadržaj, fokusirajte se na namjeru vaših posjetioca, a ne na to koliko puta možete ubaciti ključnu riječ u svoj sadržaj.

Da biste dugoročno zadovoljili namjeru vaših posjetioca i dobro se rangirali, gradite svoju SEO marketinšku strategiju na temama, a ne na ključnim riječima. Ako to učinite, svakako ćete otkriti da možete prirodno optimizovati sajt za važne ključne riječi. Razumijevanje vaše ciljne publike i onoga što ih zanima ključno je za privlačenje relevantnih posjetitelja na Vašu web stranicu.

Šta je organski promet?

Organski promet je neplaćeni promet koji dolazi s pretraživača poput Google-a ili Bing-a. Marketing uz plaćeno pretraživanje ne povećava organski promet, ali možete optimizovati svoju web stranicu pomoću softvera za ulazni marketing kako biste privukli više posjetitelja.

Detaljna analiza: Jedna od najvećih promijena u zadnjoj deceniji je način na koji ponašanje drugih korisnika oblikuju SERP-ove koje mi vidimo na pretraživačima. Danas društveni mediji mogu imati veliki uticaj na vaš organski promet.

Društvena pretraga također daje prednost sadržaju i ljudima koji su povezani s vama. Ovo se može odnositi na Facebook prijatelje, Vaše Twitter pratioce ili veze putem drugih društvenih mreža. Ponekad će društvena pretraga dati prioritet sadržaju koji je podijelio influencer.

To sve znači da kad budete razmišljali o vašoj SEO strategiji, morate razmisliti o tome kako se vaša strategija vezana za društvene mreže uklapa u cjelokupni plan.

Šta je to direktan promet?

Direktan promet odnosi se na posjetioce koji dolaze na vašu web stranicu upisivanjem URL-a u svoj browser, umjesto da dolaze sa druge web stranice, pretraživača ili društvenih medija.

Detaljna analiza: Optimizaciju pretraživača shvatite kao "optimizaciju pretraživačkog iskustva”. Nije važno samo da vaši korisnici pronađu Vašu web stranicu - važno je da ostanu na vašoj web stranici, da imaju interakcije s vašim sadržajem i da se ponovo vrate. Direktan promet ne samo da povećava "autoritet stranice" u očima Google-a, već povećava šansu da neko ko vas je otkrio na organski način postane kupac.

SEO uzima u obzir da li se Vaši posjetioci zadržavaju na stranici i da li imaju interakcije sa drugim sadržajem Vaše stranice. Ako se dobro rangirate za ključnu riječ i privučete posjetitelje koji ne spadaju u Vašu ciljanu grupu, to uopšte neće pomoći Vašoj web stranici.

Prioritet treba da vam budu vaši posjetitelji i sadržaj koji traže, a ne broj ljudi koje možete privući na svoju web stranicu.

Važnost SEO-a

SEO je važan jer pomaže ljudima da pronađu željene informacije i otkriju njima relevantne web stranice. SEO je posebno važan za kompanije jer im omogućava da na pretraživačima odgovaraju na najaktuelnija pitanja svoje publike, a da istovremeno usmjeravaju promet prema svojim proizvodima i uslugama.

Detaljna analiza: U prošlosti se SEO uspjeh mjerio time da li ste visoko plasirani na prvoj stranici Google-a ili ne. No, čak i ako ste se dobro plasirali na neko vrijeme, znači li to da ćete vidjeti dobre rezultate u budućnosti?

Ne uvijek, pogotovo ako se dobro rangirate za ključne riječi ili fraze koje nisu relevantne Vašem brendu. Dakle, pojavljujete se visoko na SERP-ovima, imate veliku količinu prometa, ali onda Vaši posjetioci shvate da to nije ono što su oni tražili. Stopa konverzije ovih posjetioca je niska, a samim time to što ste visoko rangirani na SERP-ovima Vam ne donosi nikakav benefit.

Također, ne morate nužno biti na prva tri mjesta da biste bili uspješni. Ako se dobro pozicionirate na slijedećim stranicama, možda ćete i dalje imati visoku stopu klikanja, mada ćete imati manje prometa. To je sjajna vijest za marketinške stručnjake koji ne mogu plasirati svoju stranicu na vrhove SERP-ova.

Ovo je rečenica koju smo već spomenuli ali vrijedno ju je spomenuti opet: Količina prometa na Vašoj stranici manje je važna od toga koliko je “kvalitetan” taj promet.

Koliko košta SEO?

SEO može biti znatno jeftiniji, ako to radite sami. Konsultant može naplatiti 50 i 150,00 KM po satu i do nekoliko hiljada ako unajmite marketinšku agenciju koja vam nudi svoje SEO usluge. Male firme generalno troše manje na SEO nego veliki brendovi i kompanije.

Detaljna analiza: SEO troškovi mogu označavati dvije stvari: ulaganje u vašu strategiju organskog pretraživanja ili koliko ulažete u plaćeno pretraživanje (SEM), poput Google Ads-a. Ako plaćate alate, savjetnike ili marketinšku agenciju koja će vam pomoći pri optimizaciji web sadržaja, vaši troškovi mogu znatno varirati u zavisnosti od usluga koje primate.

Da, cifra od nekoliko hiljada zvuči zastrašujuće, ali 40% firmi danas mjesečno troši manje od 1 000$ na SEO.

Šta je to plaćeno pretraživanje (engl. – search engine marketing ili SEM)?

SEM se odnosi na oglašavanje s plaćanjem po kliku (engl. – pay per click PPC). To Vam omogućava da platite pretraživaču za tekstualne oglase koji se prikazuju na vrhu i na dnu SERP-ova zajedno sa organskim rezultatima. Koristi se za povećanje prometa na web stranici i za privlačenje većeg broja kupaca.

Detaljna analiza: Kapital koji želite uložiti u SEM možete uplaćivati putem računa na Google Ads-u. Zatim ćete odabrati razne ključne riječi i fraze za koje se želite rangirati, a Google-u plaćate svaki put kada korisnik klikne vaš rezultat. To se naziva PPC marketing na pretraživačima, a vaši će se oglasi znatno razlikovati po izgledu od organskih rezultata ispod njih.

Prosječni trošak Google Ads kampanje može biti manji od 1$ po kliku, ali što je ključna riječ popularnija to ćete više platiti.

Kako raditi SEO

  1. Izvršite reviziju sadržaja vaše web stranice.
  2. Koristite alate za istraživanje ključnih riječi kako biste otkrili ključne riječi preko kojih vas ljudi pronalaze.
  3. Ciljajte nove ključne riječi za koje se želite rangirati.
  4. Razvijte novi i optimizirajte postojeći sadržaj.
  5. Pratite performansu vaše web stranice.
  6. Kupite softver za SEO.
  7. Pratite konkurenciju.
  8. Pokušajte dobiti backlink-ove sa sličnih i respektabilnih web stranica.
  9. Pratite promjene u plasmanu i prometu vaše web stranice.

Procedura je i dalje slična onoj koja se primjenjivala prije 10 godina - hrpa taktika koja će vam, ako ih primjenite, pomoći da se bolje rangirate na pretraživačima. Samo su se promijenile taktike koje sada koristimo.

Na nama je da ostanemo u toku s trendovima koji se brzo mijenjaju. Uvijek majte na umu da je cilj pretraživačkih algoritama , na kraju krajeva, pružiti najbolje moguće iskustvo svojim krajnjim korisnicima - pretraživačima. Ako taj cilj budete imali na umu dok raditi na svojoj SEO strategiji, vaši napori će se najvjerovatnije isplatiti, čak i ako niste u potpunosti u toku sa svakom pojedinom nijansom pretraživačkih algoritama.

ZADNJE

05/09/2023
HUB387 - SEO optimizacija

Cilj kampanje je bio postizanje pozicija u TOP 3 rezultata na Google pretrazi za ključne riječi "coworking space" i "coworking space Sarajevo". Kampanja je uspješno ostvarena u roku od 6 mjeseci. U nastavku ćemo detaljnije opisati proces izrade i postignute rezultate.


30/01/2023
Rent a Car - Kako se boriti sa velikim agencijama?

Usluge iznajmljivanja automobila mogu biti pravna noćna mora za vlasnike agencija. Konkurencija se toliko raširila da ih samo u blizini aerodroma ima na desetine, a da ne spominjemo da svaki hotel ima agenciju sa kojom sarađuje.


18/09/2022
5 načina da iskoristite digitalni i tradicionalni marketing

Digitalni marketing je neophodan, ali ne zaboravite tradicionalni marketing za još bolje rezultate. Sada više nego ikad, potrošači istražuju proizvode i usluge na mreži prije kupovine.


Spremni

za saradnju?
[email protected]
Budite među prvima 
na Google pretrazi.
Nalazimo se na adresi

Džemala Bijedića 279, 71000 Sarajevo

71-75 Shelton Street, London
WC2H 9JQ, UK
Nazovite nas

+387 62 092 827
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram