Zakaži sastanak

8 savjeta za vrhunski UI/UX dizajn

20/10/2020

Kada dođemo do dizajniranja ili redizajniranja web stranice, kod estetike se može znatno zakomplikovati stvar.

„Te sjene plave jednostavno ne izgledaju dobro... Zar ne bi li bilo odlično da je logo na desnoj strani?... Što ako stavimo veliki animirani GIF u sredinu stranice?...“

Međutim, ako stvarno želite napraviti odličnu web stranicu, morate se fokusirati na puno više stvari od samog izgleda.

U svijetu gdje postoji milijardu web stranica na koje ljudi mogu potencijalno otići, morate biti sigurni da je dizajn vaše stranice optimiziran za korištenje i da pruža posjetitelju što bolje iskustvo.

Sada biste mogli potrošiti godine na proučavanje korisničkog iskustva web stranice, ali radi postizanja skočne tačke sastavili smo za vas niz korisnih smjernica koje možete koristiti kod vašeg sljedećeg projekta.

  1. Jednostavnost

Izgled i osjećaj kada korisnik posjeti vašu web stranicu je važan, no većina posjetioca neće procjenjivati koliko je dobar njen dizajn. Umjesto toga, oni dolaze na vašu web stranicu kako bi napravili neke stvari ili došli do nekih informacija.

Dodavanje nebitnih elemenata na web stranicu samo će je učiniti sporijom za učitavanje i ometati korisnika dok pokušava pronaći ono zbog čega je došao.

Kod korištenja korisničkog iskustva, jednostavnost je vaš prijatelj. Jednostavnost možete postići s mnogim stvarima, a ovo su neki primjeri:

  • Nemojte ih koristiti previše. 5 boja kod dizajniranja web stranice je sasvim dovoljno.
  • Odaberite stil slova na web stranici i potrudite se da su što lakše čitljiva. Nemojte koristiti previše boja kod slova i koristite maksimum tri različite vrste u tri različite veličine.
  • Koristite je samo kako biste pomogli korisnicima da pronađu ono što traže ili učine određeni korak na web stranici.
  1. Vizualna hijerarhija

Usko vezana za princip jednostavnosti, vizualna hijerarhija podrazumijeva uređenje i organizovanje svih elementa na web stranici, tako da posjetioci najprije vide najznačajnije elemente.

Zapamtite, kada dođe do optimiziranja za korištenje i korisničko iskustvo, cilj je da posjetioc izvrši željenu akciju, na način koji se čini prirodan i ugodan. Prilagođavanjem pozicije, boje i stila određenih elemenata, možete strukturirati web stranicu na način da posjetitelja prvo privuku određeni elementi.

  1. Navigacija

Intuitivna navigacija na vašoj web stranici je presudna kako bi posjetioc što brže mogao pronaći ono što traži. U idealnom slučaju, posjetioc na vašoj stranici ne bi trebao previše razmišljati gdje mora kliknuti, već bi prelazak od tačke A u tačku B trebao biti jednostavan i brz.

Kako optimizirati navigaciju web stranice:

  • Struktura primarne navigacije mora biti jednostavna (i na vrhu stranice)
  • Kreirajte navigaciju i na dnu web stranice
  • Koristite „breadcrumb“ navigaciju na svakoj podstranici, kako bi posjetioc bio svjestan gdje se nalazi
  • Stavite opciju pretraživanja na vrh web stranice, kako bi posjetioc mogao pretraživati stranicu prema ključnoj riječi
  • Ne nudite previše navigacijskih opcija na stranici
  • Nemojte ići previše duboko. Zadržite mogućnost „plovidbe“ na tri razine dubine
  • Koristite linkove unutar teksta na web stranici

Još jedna stvar: Kada ste napravili glavni meni u vrhu vaše web stranice, pobrinite se da on bude tamo stalno i na svakoj podstranici.

  1. Dosljednost

Uz održavanje dosljednosti navigacije na vašoj web stranici, cjelokupni izgled i osjećaj korištenja trebali bi biti u skladu na svim podstranicama. Pozadine, boje, slova, pa čak i način pisanja su područja u kojima postojanost može imati pozitivan utjecaj na upotrebljivost i korisničko iskustvo.

To ne mora nužno značiti da svaka podstranica mora imati identičan izgleda. Umjesto toga, trebate stvoriti različite izglede za određene vrste stranica, a dosljednom upotrebom korisnik će lakše razumjeti koji tip informacija može pronaći na kojoj stranici.

  1. Pristupačnost

Prema comScore-u, korištenje interneta putem tableta poraslo je za 30 % od 2013. godine. Korištenje interneta putem mobitela u istom periodu poraslo je za čak 78%. Prema tome, kako biste pružili sjajno korisničko iskustvo, potrebno je da koristite prilagodljiv dizajn stranice svim uređajima.

To znači ulaganje u responsive web dizajn, koji se automatski mijenja i prilagođava uređaju posjetitelja.

Na nižoj razini to može biti dodavanje alt teksta slikama web stranice, kako bi korisnici koji je pregledavaju, a nemaju mogućnost učitavanja slika, mogli razumjeti što se nalazi na stranici.

Na kraju, važnije je da web stranica pruža odlično korisničko iskustvo na svim platformama, nego da izgleda identično na svakoj.

  1. Standard

Postoje određena „nepisana“ pravila kojih su se web stranice s vremenom počele pridržavati. Neka od njih su:

  • Glavna navigacija nalazi se na vrhu stranice (kod manjeg broja stranica na lijevoj strani)
  • Logo se nalazi u gornjem lijevom uglu stranice (ili kod manjeg broja na sredini)
  • Kada se klikne na logo, posjetioc se vraća na početnu stranicu
  • Linkovi na web stranici mijenjaju boju kada se klikne na njih

Iako su ova pravila „nepisana“ i možete kreirati stranicu kako god želite da bi bili unikatni, to bi vjerojatno bila greška. Bilo bi jednako postavljanju volana automobila na zadnje sjedište i zbunilo bi vaše posjetioce.

Da biste korisnicima omogućili najbolje korisničko iskustvo, uzmite prednost s poznavanjem stranica kakve vole. Pomoću ovih pravila omogućiti ćete posjetiocu jednostavniju navigaciju na stranici.

  1. Vjerodostojnost

Naposljetku, poštivanje pravila web dizajna doprinosi i vjerodostojnosti web stranice. Ako pokušavate stvoriti web stranicu s najboljim mogućim korisničkim iskustvom, vjerodostojnost vam može pomoći u tome.

Jedan od najboljih načina da povećate vjerodostojnost web stranice je da budete iskreni i tačni prilikom prezentiranja vašeg proizvoda ili usluge. Nemojte tjerati posjetioce da moraju istraživati po web stranici da pronađu ono što traže. Umjesto toga budite direktni i kreirajte sadržaj koji je tačan i objektivan.

Još jedna stvar koja povećava vjerodostojnost je stranica s cijenama. Iako stranica bez cijena forsira ljude da vas kontaktiraju za više informacija, stranica s cijenama znatno povećava vjerodostojnost stranice.

  1. Usredotočenost na korisnika

Na kraju dana, upotrebljivost i korisničko iskustvo ovise o preferencijama krajnjih korisnika. Iako načela koja su detaljno opisana u ovom tekstu predstavljaju odlično polazište, pravi ključ za poboljšanje dizajna je provođenje testiranja korisnika i prikupljanje povratnih informacija. Na taj način ćete izraditi izmjene koje će biti usredotočene na vaše stalne korisnike i poboljšati sam dizajn i korisničko iskustvo svojoj ciljnoj skupini.

Nekoliko alata za testiranje korisnika:

Crazy Egg. Pomoću ovog alata možete pratiti više domena u jednom accountu i otkriti statistike oko vaše web stranice koristeću 4 različita alata: heat map, scroll map, overlay i confetti.

Loop11. Koristeći ovaj alat možete napraviti jednostavan test upotrebljivosti, čak i ako nemate HTML iskustva.

Prema Vitamin T, 68% posjetioca ne postane vaš kupac ili klijent jer ne misle da marite o njihovom iskustvu. Završni zaključak je da počnete brinuti o korištenju web stranice. Stavite sebe u cipele vaših posjetitelja i isprobajte web stranicu.

ZADNJE

05/09/2023
HUB387 - SEO optimizacija

Cilj kampanje je bio postizanje pozicija u TOP 3 rezultata na Google pretrazi za ključne riječi "coworking space" i "coworking space Sarajevo". Kampanja je uspješno ostvarena u roku od 6 mjeseci. U nastavku ćemo detaljnije opisati proces izrade i postignute rezultate.


30/01/2023
Rent a Car - Kako se boriti sa velikim agencijama?

Usluge iznajmljivanja automobila mogu biti pravna noćna mora za vlasnike agencija. Konkurencija se toliko raširila da ih samo u blizini aerodroma ima na desetine, a da ne spominjemo da svaki hotel ima agenciju sa kojom sarađuje.


18/09/2022
5 načina da iskoristite digitalni i tradicionalni marketing

Digitalni marketing je neophodan, ali ne zaboravite tradicionalni marketing za još bolje rezultate. Sada više nego ikad, potrošači istražuju proizvode i usluge na mreži prije kupovine.


Spremni

za saradnju?
[email protected]
Budite među prvima 
na Google pretrazi.
Nalazimo se na adresi

Džemala Bijedića 279, 71000 Sarajevo

71-75 Shelton Street, London
WC2H 9JQ, UK
Nazovite nas

+387 62 092 827
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram