18 SEO savjeta za 2020. godinu i šta možete naučiti od njih

seo statistike

Promjenljivost SEO-a jednako je fascinirajuće koliko je i zastrašujuće.

Kao marketinški stručnjaci znamo da kako bi dobro pozicionirali naš digitalni sadržaj i povećali rezultate organskog pretraživanja moramo uvijek znati sve novosti koje se tiču Google algoritama i najboljih SEO praksi.

Međutim, moramo naš fokus staviti na pravo mjesto.

Zato smo sastavili neke od najvažnijih SEO trendova koje će vam pomoći u donošenju najboljih odluka kada je u pitanju digitalni marketing u 2020. godini.

U nastavku pročitajte 18 statistika koje će vam pomoći da dobijete ogromnu količinu digitalnog prometa i potencijalnih klijenata, kao i da uvidite stvarnu vrijednost sadržaja u koji ulažete.

18 SEO savjeta za 2020. godinu

1. Google je u 2019. godini (do danas) činio nešto više od 75% cjelokupnog globalnog pretraživanja, a slijede ga Bing sa 9,97%, Baidu sa 9,34% i Yahoo sa 2,77%.

Za prvo mjesto na pretrazi morate igrati po Google pravilima. Visoko rangiranje na Yahoo ili Bingu dovest će posjetitelje na vašu web stranicu, ali kompanije koje rangiraju visoko na Google-u najvjerovatnije će dobiti najviše prometa.

Korištenje Google Search Console pomoći će vam da shvatite kako ljudi trenutno dolaze do vas putem Google pretraga.

Google-ova snaga se ne može poreći kada su u pitanju pretraživači. Ostajenjem u toku sa promjenama Google algoritma osiguravate da ćete ostati na vrhu i da ćete biti spremni da napravite ključne promjene kada iste budu potrebne.

2. Na prvoj stranici pretraživača, prvih pet organskih rezultata čini 67,60% svih klikova.

Alati za analizu stranica pokazati će vam kako se rangirate od druge do desete stranice pretraživača, ali ova statistika nam sama govori da je zaista važno biti na vrhu.

Dvije trećine svih klikova dobivaju stranice koje su u prvih pet organskih rezultata, konkurencija je veća nego ikad, a web majstori moraju biti pametni i kreativni kako bi se pozicionirali na ovim svima željenim mjesta.

3. Visokokvalitetni sadržaj i izgradnja backlink-ova dva su najvažnija signala koje Google koristi za rangiranje vaše web stranice u pretraživanjima.

To je prema Andreyu Lipattsevu, najvažnija stvar kada govorimo o rangiranju na Google pretraživaču. Iako je ova statistika iz 2016. godine, ona ipak vrijedi i danas.

Kvalitetan sadržaj i backlinkovi su oduvijek bili važan faktor u postizanju prometa i rangiranja web stranice, tako da je to jedina stvar koja se neće mijenjati u skorijoj budućnosti.

Fokusirajte se na kvalitet i iskrenost umjesto na količinu.

Ovo će pomoći vašem kupcu da vas vidi kao pouzdanog stručnjaka u vašoj industriji. Također će pomoći konkurenciji ili drugima u vašoj industriji da vašu web stranicu vide kao vrijednu ponovnog vraćanja.

Prije objavljivanja sadržaja podijelite to na čemu radite sa drugima u istoj industriji ili sa kupcima, kako biste bili sigurni da trošite vaše vrijeme na vrijedan sadržaj.

4. 57% marketinših stručnjaka kaže da je razvoj sadržaja na stranici bio najefikasnija SEO taktika.

Više od polovine marketinških stručnjaka slaže se da je dobar sadržaj najvažniji kada je u pitanju SEO.

Međutim, sadržaj na stranici ide mnogo dalje od prostog pružanja velikog broja informacija i ključnih riječi. Zbog toga se prosječna dužina rangiranja sadržaja povećava iz godine u godinu.

5. Prosječna dužina članka koji je na prvim pozicijama Google pretraživanja sadrži 2.416 riječi na globalnom tržištu.

Koliko dug dobar sadržaj treba da bude? Toliko dug da u potpunosti odgovorite na sva pitanja svojih kupaca.

Ali ako želite da se taj dobar sadržaj dobro i rangira, ciljajte na 2000+ riječi po članku.

Što više pišete, bolje ćete informisati svoje čitatelje, što više možete pokazati svoju transparentnost i poštenje, imati ćete veću priliku da se povežete sa drugim uglednim web stranicama i vjerovatno ćete dobiti veći broj backlink-ova.

Ispostavilo se da su backlink-ovi  veoma važna stvar kada je u pitanju rangiranje.

6. 91% svih stranica nikad ne ostvaruje organski promet s Google-a, uglavnom zbog toga što nemaju backlink-ove.

Studija Ahrefsa u 2018. godini pregledala je dva miliona web stranica i pronašla nekoliko prilično zanimljivih podataka. I ako je broj riječi važan faktor u rangiranju web stranice, backlink-ovi i guest postovi su još važniji.

7. 55,24% stranica nema backlink-ova.

Prethodno spomenuta studija pokazuje da više od polovine web stranica nema čak ni jedan backlink i da još 30% ima tri ili manje.

Ova informacija stvara ogromnu priliku za web majstore da nadmaše svoju konkurenciju fokusirajući se na dobivanje što više backlink-ova za njihov sadržaj i web stranicu. Ukoliko trebate kvalitetne backlinkove za Balkan, javite se putem kontakt forme.

gradnja-linkova

8. Što više backlink-ova web stranica ima, više će dobiti prometa sa Google pretraživanja.

U studiji 920 miliona web stranica, Ahrefs je ustanovio kako se promet povećavao, tako se povećavao i broj backlink-ova.

Kakva je povezanost?

Taj kvalitetni sadržaj koji ste napisali – onaj sa 2.000+ riječi – ne samo da će odgovoriti na pitanja vaših  kupaca, već će zadovoljiti i druge glavne igrače u vašoj industriji koji su u potrazi za kvalitetnim sadržajem.

Oni će vaš trud nagraditi backlink-om i tako povećati vaše rangiranje.

9. Prva četiri faktora za rangiranje su broj posjeta web stranice, vrijeme provedeno na stranici, broj otvorenih stranica po sesiji i stopa napuštanja početne stranice.

Prema studiji SEMrush o faktorima rangiranja, dugačak, kvalitetan sadržaj i interno povezivanje također se uzimaju u obzir kada je riječ o pretraživanju.

Ali kvalitetno pisanje će vam samo djelimično pomoći.

Ako želite da vaši posjetitelji ostanu na vašoj web stranici, morat ćete razmotriti njihove potrebe, ne samo u pogledu sadržaja koji pružate, već i kako prolaze kroz taj isti sadržaj. To se naziva tehničkim SEO-om i jednako je važan faktor kao i ostali elementi na stranici.

10. U 2019. godini 52% cjelokupnog prometa na internetu dolazi sa mobilnih telefona, a 45% sa računara.

Prije nego što promijenite vašu stranicu kako bi bila kompatibilna sa mobilnim uređajima, važno je pogledati analitiku specifičnu za vašu web stranicu. Ovo su globalne statistike i možda ne predstavljaju ono što se događa na vašoj web stranici.

Međutim, iako korisnici vašu stranicu većinom posjećuju sa računara, ipak web stranica bi trebala biti prilagođena mobilnim uređajima ako se želite natjecati na regionalnom, nacionalnom i globalnom nivou.

Također, raličitost u veličini uređaja znači da je vrlo bitno da vaša web stranica bude kompatibilna sa više uređaja, umjesto da ima samo jednu fiksnu veličinu za sve mobilne uređaje.

11. 36% SEO stručnjaka smatra da je oznaka naslova (headline/title tag) najvažniji SEO element.

Kada je u pitanju pisanje članaka većina se fokusira na izradi savršenog članaka, te se naslov u potpunosti zanemaruje. Zbog toga smo skloni tretirati naslov kao manje važan dio.

Mnogi SEO stručnjaci smatraju da je to jako velika greška.

Vaš naslov ne samo da će pomoći pretraživačima da znaju o čemu pišete, već postoji dobra šansa da se on pojavi i na društvenim mrežama, u biltenima i u svim backlink-ovima koje ćete na taj način dobiti.

Vaša publika će kliknuti na taj naslov samo ako je dovoljno promišljen da privuče njihovu pažnju.

Izdvojite dovoljno vremena kako bi napravili (najmanje tri) verzije koje sadrže istu ključnu riječ za koju se želite rangirati. Zatim, obradite naslov sa vašim kolegama.

Vrijeme uloženo u izradu savršenog naslova isplatit će se u pogledu prometu i rangiranja.

12. 70% web majstora smatra da je SEO efikasniji od PPC-a.

Kako digitalni marketing postaje učestaliji, nije iznenađujuće da kompanije neprestano postaju bolje kada je u pitanju SEO i vide više rezultata od SEO-a nego od PPC-a.

Mnogi ispitanici su iznijeli da vide više rezultata (uključujući promet, potencijalne prodajne usluge i prodaju) od SEO-a. Drugi su koristili ROI kao mjerilo za ocjenjivanje SEO-a umjesto PPC-a.

Marketinški stručnjaci otkrili su da je SEO dugoročna strategija, dok je PPC bolji za kratkoročne podsticaje.

Kako je jedan ispitanik izjavio, „Ako ulažete dovoljno novca u PPC, promet će doći, ali čim prestanete da plaćate, promet se zaustavlja”.

13. Više od 1,3 miliona biznisa, web stranica i neprofitnih organizacija širom regije imalo je neku korist od korištenja Google-ovih reklamnih rješenja.

Potencijal za ostvarivanje profita od oglasa na Google pretraživanju sigurno postoji.

Marketinški stručnjaci koji SEO smatraju jačom strategijom svakako ne bi trebali u potpunosti izbaciti plaćene kampanje i reklamiranje na Google-u.

14. 61% marketinških stručnjaka kaže da SEO optimizacija i povećanje organskog prometa je njihova glavna marketinška strategija.

Zbog ogromnog uspjeha SEO-a, sve više stručnjaka se posvećuje poboljšanju svog ranga u odnosu na druge taktike.

Vaši konkurenti se najvjerovatnije nalaze u ovih 61%, pa je sada savršeno vrijeme da SEO shvatite veoma ozbiljno.

15. Mobilna pretraživanja kao što su “gdje kupiti” + “blizu mene” porasli su za preko 200% u posljednje dvije godine.

Ako ste kompanija koja ovisi o lokalnom prometu ili imate ograničeno područje za pružanje usluga, ovo je ključno.

Lokalna SEO taktika važna je za manje kompanije koje ne pišu blogove i ne kreiraju mnogo sadržaja. Provjerite da li vaša web stranica ima odgovarajuće registre i da li su sve vaše informacije ažurirane.

Ako vaša web stranica nije optimizirana za mobilno ili lokalno pretraživanje, neće se prikazati u rezultatima pretraživanja za mobilne uređaje, a lokalni kupci neće posjetiti vašu trgovinu.

16. 72% potrošača koji su izvršili lokalnu pretragu posjetilo je trgovinu u krugu od osam kilometara.

Osvrčući se na gore navedenu tačku, osobe koje su uradile pretragu kao što je ona “blizu mene”, te su osobe zapravo i posjetile trgovinu. Ne samo da ćete se pojaviti u nečijoj pretrazi, već će se vjerovato ta osoba pojaviti i u vašoj trgovini.

17. Ažuriranje i ponovno objavljivanje starih blogova sa novim sadržajem i slikama mogu povećati organski promet za čak 106%.

Ako ste imali sadržaj koji postoji već duže vremena, historijska optimizacija bi mogla postati vaš novi najbolji prijatelj.

Ažuriranjem i osvježavanjem postojećeg sadržaja ne samo da ćete imati koristi od toga što reciklirate  stare članke, već se možete ponovo rangirati za te iste sadržaje.

Ako imate jaku osnovu i nekada ste se visoko rangirali za ključne riječi sa starijim člancima, ovo je savršena taktika sa kojom ćete vratiti vašu strategiju i u 2020. godini.

18. Pretraživanja kao što su “Najbolji” + “odmah dostupno” porasli su za preko 125% u posljednje dvije godine.

Kada razmislite o temama bloga o kojima publika želi da pišete, obavezno uključite listu „Najboljih“.

Ne samo da su pretraživanja u porastu, već su to i zahtjevi za najbolje liste.

Razmislite o tome kako u svoju strategiju uključiti slične pretrage:

  • Koje su trenutno najbolje opcije za podove
  • Najbolji telefon u 2020. godini
  • Gdje je najbolje sada uložiti novac
  • Najbolja SEO strategija trenutno

Ključni koraci za vašu SEO strategiju u 2020. godini

Marketinški stručnjaci troše sve više vremena i novca na SEO, što znači da će se konkurencija za prva mjesta i dalje povečavati.

Pružanje vrijednosti svom kupcu i dalje je najbolji pristup rangiranju na pretraživačima, zato nastavite pisati kvalitetan sadržaj i osmišljavati vrhunsko iskustvo za svoje kupce.

Mobilno pretraživanje postaje sve veći faktor rangiranja, posebno kada je riječ o lokalnom marketingu.

Ima toliko toga što se treba razmotriti prilikom razvijanja SEO strategije, posebno kada se toliko toga mijenja iz godine u godinu.

Biti u toku sa SEO predviđanjima i uvođenje gore pomenutih koraka u vašu strategiju može vas visoko rangirati, a izvođenje tehničke SEO revizije koristan je način da se poboljša vaša strategija i stvori brza SEO optimizacija. Ako budete pratili ove statistike u 2020. godini ćete sa sigurnošću ostvariti kako kratkoročni, tako i za dugoročni uspjeh.